Retourneren

Ben je toch niet tevreden met je bestelling? Dat vinden we natuurlijk heel jammer om te horen maar we helpen je graag. 
 

Herroepingsrecht

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket (raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder). 

 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 

 

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@groen-geluk.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.


Levende producten:
We willen je erop wijzen dat levende producten zoals bloemen en planten (zonder sierpot) worden uitgesloten van het herroepingsrecht van 14 dagen en dus niet geretourneerd kunnen worden. 

Niet levende producten:
Potten, manden, vazen of andere accessoires kun je binnen 14 dagen retourneren.
 

Plant-pot combinaties:
Bij plant-pot combinaties kun je gebruik maken van het herroepingsrechts. Belangrijk hierbij is dat je meteen bij ontvangst van je bestelling de planten controleert en ons onmiddellijk op de hoogte stelt van eventuele zorgen of problemen. Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk -  in de originele staat en verpakking geretourneerd moeten worden. Als de plant beschadigd of in slechte conditie retour komt, kunnen we de waardevermindering aan u doorberekenen bij de terugbetaling. Zorg dus goed voor de plant en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 


Garantie

Bij Groen-Geluk hechten we veel waarde aan de kwaliteit van onze levende producten, waarbij het belangrijk is om de natuurlijke aard van onze producten te benadrukken. We kunnen helaas geen garantie bieden op planten die al een tijdje in je bezit zijn. Planten zijn namelijk levende producten die sterk afhankelijk zijn van omgevingsfactoren zoals licht, luchtvochtigheid en watergift. Je begrijpt vast dat vanaf het moment dat de plant bij jou thuis staat, deze factoren buiten onze controle vallen. Stuur daarom een e-mailtje naar info@groen-geluk.nl met foto’s van je plant en dan staan we voor je klaar om met je mee te denken en je advies geven 🌿💚


Klopt je bestelling niet?

Ondanks de zorgvuldigheid van onze kwekers, kan het voorkomen dat je een verkeerd product bij je bestelling hebt gekregen. Neem in dat geval, zo snel mogelijk contact met ons op via info@groen-geluk.nl en vermeld hierin je naam, je ordernummer en de producten waar het om gaat. Dan kunnen wij je zo snel mogelijk helpen en het voor je oplossen!


Is je product niet goed aangekomen?

Ondanks dat we er alles aan doen om jouw bestelling zo goed mogelijk te leveren, kan het voorkomen dat er tijdens het transport onverwachte complicaties zijn opgetreden. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@groen-geluk.nl, onder vermelding van je ordernummer, een foto van het adreslabel, een foto van de verpakking, een foto van het product en een foto van de schade. We kunnen dan kijken naar een passende oplossing.


Bij grote XL planten is het heel belangrijk dat je niet tekent bij levering als je een beschadigde bestelling ontvangt. We kunnen dan namelijk de schade melden bij het transportbedrijf  Als je toch tekent, kunnen wij helaas geen vergoeding bieden.


Retourvoorwaarden:

- Neem dan binnen 14 dagen na factuurdatum contact met ons op via info@groen-geluk.nl om je retourzending aan te bieden. Stuur een foto mee van je beschadigde/verkeerd ontvangen product.


- De retourkosten zijn voor eigen rekening. Zorg ervoor dat de retouren worden verzonden met een traceerbare, verzekerde service, omdat we niet de verantwoordelijkheid kunnen nemen voor artikelen die beschadigd of verloren zijn gegaan tijdens het retourtransport. Het kunnen overleggen van de track&trace code is vereist om in aanmerking te komen voor een terugbetaling.

 

- Artikelen die worden teruggestuurd zonder eerst een retourmelding vooraf, worden niet geaccepteerd.

 

-Zorg ervoor dat de geretourneerde artikelen goed verpakt zijn, zodat ze niet beschadigd raken tijdens het rapport, zeker als het breekbare producten zoals glas en keramiek betreft. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

 

- Stuur de artikelen die je wilt retourneren in één zending terug om ervoor te zorgen dat de retourzending spoedig kan worden verwerkt

 

- Uitzonderingen: levende bloemen en planten kunnen niet retour gestuurd worden. 

 

- Vergeet ook niet om de ontvangstbon of het aankoopbewijs met je ordernummer toe te voegen, zodat we weten dat het om jouw bestelling gaat. 

 

- Terugbetalingen: je krijgt van ons bericht zodra we de geretourneerde artikelen ontvangen en gecontroleerd hebben en laten je dan weten of de terugbetaling goedgekeurd is of niet. Als de retourzending is goedgekeurd, dan zorgen we ervoor dat je het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort krijgt. 


Retouradres

Groen-Geluk
Dillegaard 249 
6417 HN Heerlen
Dit is geen fysieke winkel, alleen het retouradres.

 

Het retourbeleid is geldig vanaf 01-06-2024 en kan indien nodig worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving. We adviseren je daarom om regelmatig ons retourbeleid te controleren i.v.m. eventuele updates.